Küresel uygulama pazarlama platformu Adjust, bugün Facebook işbirliği ile hazırladığı ikinci Mobil Uygulama Büyüme Raporunu yayınladı. 2020’deki büyüme ve kullanıcı trendlerinin haritasını çizen rapor, APAC, MENA ve Güney Amerika’daki mobil uygulama ekonomisi büyüklüğünün altını çiziyor. Oyunlar, özellikle Arjantin başta olmak üzere tüm dünyada en hızlı büyüyen sektör olurken, Hindistan en hızlı büyüyen bölgelerde başı çekiyor.
Kendi Büyüme verilerini kullanarak Adjust, büyük ve olgun pazarların dışındaki mobil uygulama trendlerini vurgulamak için küresel bir harita oluşturdu. Bu harita, uygulama pazarlamacılarına en yüksek büyüme potansiyelinin nerede bulunduğunu gösteriyor.
“Mobil pazarlamacıların en doğru kullanıcıları, en doğru bölgelerde ve yolculukları sırasında en iyi noktada yakalayabilmeleri için bir yol haritasına her zamankinden daha çok ihtiyaçları var,” diyor Adjust’ın COO’su Andrey Kazakov. “Adjust’ın verileri ve Facebook’un kullanıcı tercihleri ve davranışları hakkındaki derin bilgileri, pazarlamacıların en değerli kullanıcılarını hedeflemelerine ve elde tutmalarına olanak tanıyor.”
Öne çıkan sektörler ve bölgelerdeki en önemli bulgular
- Oyunlar dünya çapında kazanıyor: Adjust’ın geçen yıl yayınladığı Mobil Uygulama Trendleri raporundaki bulguların ardından, oyunlar en üst sırada yer alan sektör oldu. Bu, büyük ölçüde basit ve tatmin edici mekaniklerle en yüksek etkileşim için tasarlanmış hyper-casual oyunlar gibi her an oynanabilir oyunların yenilikçi iş modellerinin olması ile ilişkilendirilebilir.
- Latin Amerika, mobil’e erişimin artması ve yükselen şehir nüfusunun mobil uygulamaların daha fazla geliştirilmesine önayak olması sebebiyle, oyun sektörüne hakim durumda. Oyunlarda ilk beş ülkeden üçü Latin Amerika’da bulunuyor ve bunlara Arjantin liderlik yaparken, arkasından Vietnam, Brezilya, Çin ve Meksika geliyor.
En hızlı büyüyen uygulama sektörü Eğitim
- Hindistan, en hızlı büyüyen ülke ve bunun arkasında sürekli büyüyen mobil penetrasyon yatıyor. En hızlı büyüyen uygulama sektörü Eğitim iken, Eğlence ise streaming alanında zorlu bir rekabete sahip ve Over The Top (OTT) medyanın yaygınlaşmasıyla pazarlamacıların takip etmesi gereken bir sektör.
- Eğlence sektörü hızla büyüyor ve abonelikler, takip edilmesi gereken bir trend olarak ortaya çıkıyor. Adjust’ın Apptopia verilerini kullanarak yaptığı araştırmaya göre, Google Play Store’daki en popüler 225 uygulamanın %80’i ve App Store’da en çok rağbet gören 225 uygulamanın %50’si abonelik modelini kullanıyor.
- Kore ve Vietnam, e-ticarette birinci sırada ve mobil odaklı ticarette en hızlı büyüyen iki ülke konumunda. Özellikle Vietnam’da, uygulamaların büyümek için çok geniş bir alanı var ve kullanıcılar bu pazarın genişlemesi için talep yaratıyor. Çin, Mısır ve Kolombiya da e-ticarette güçlü performans gösteren ülkeler.
Bu bilgilere sahip pazarlamacılar, uygulamalarını büyütmek için etkili stratejiler oluşturabilirler ve en başarılı şekilde uygulayabilirler. Daha da önemlisi, hedefli ve kişiselleştirilmiş müşteri deneyimleri oluşturabilirler.
“Mobil uygulamalar gerçekten küresel bir iş. Pazara giriş engeliniz neredeyse hiç olmadığından bu işe başlamanız çok kolay ama pazarı ve kullanıcıları anlamazsanız başarısız olmak da çok kolay” diyor Bryan Wang, Facebook Pazarlama Bilimi Direktörü, Büyük Çin Bölgesi & Oyun. “Mobil Büyüme Raporundaki veriler ve ipuçları, uygulama reklamverenlerine yeni pazarlara giriş stratejileri belirlemelerinde ve başarılı olmaları için en verimli taktikleri geliştirmelerinde yardımcı olabilir.”
Metodoloji
Adjust’ın Mobil Büyüme Haritası Raporu, Facebook tarafından destekleniyor ve 2020’de App Store ve Google Play Store’da bulunan, 31 ülkedeki 12 sektörde yaklaşık 3500 uygulamanın verilerine dayanarak uygulamaların performanslarını ortaya koyuyor. Büyüme Skoru, Adjust’ın veri setindeki her bir sektör ve ülke için aylık toplam uygulama kurulumu sayısının, aylık aktif kullanıcı (MAU) sayısına bölünmesiyle hesaplanıyor ve büyüme oranını MAU tabanına göreli olarak gerçekleşen kurulumlarla ortaya koyuyor.
Bütün veriler Adjust platformundan alınmıştır ve bu raporda hiçbir Facebook verisi kullanılmamıştır.